Sobota, 20 Lipiec 2024 r. ,   Czesława, Hieronima

Reklama w Social Mediach – na czym się skupić?

   4
reklama w social mediach

Marketing internetowy to dzisiaj jedno z najważniejszych pojęć. Rynek ewoluuje i by sprzedać towary czy usługi nie wystarczą już GoogleAds ani reklamy w gazecie. Dzisiaj kluczowym na rynku marketingowym są Social Media. To tam najwięcej czasu spędzają potencjalni klienci.

Różnica reklamowania się standardowego od Social Mediów?

Czy zwróciłeś/zwróciłaś uwagę jak wyglądają reklamy na stronach internetowych, na Youtube czy GoogleAds? Widać, że jest to reklama. Internauci starają się to omijać szerokim łukiem, bo jest to kojarzone z nachalnością, zasłanianiem treści i wywołuje więcej nerwów niż pożytku. A jak skonstruowane są reklamy np. na Instagramie i Facebooku? Są to najzwyklejsze, ciekawe posty poruszające problemy i pokazujące najróżniejsze usługi. Oczywiście są oznaczone jako „post sponsorowany” czy „reklama”, ale nie różnią się niczym od pozostałych wpisów, przez co są ciepło przyjmowane i internauci normalnie się z nimi zapoznają. Czy widzisz różnicę? Zwróć na to uwagę przeglądając Social Media i sprawdź, czy tak jest.

Jak się reklamować w Social Mediach?

Może najpierw jak tego nie robić – nie wrzucaj posta z ofertą: „promocja, do końca tygodnia produkty za pół ceny”, nie ma to większego sensu i nie robi już to dziś takiego wrażenia jak kiedyś. Bardziej skup się na atutach Twoich produktów. Wykorzystaj storytelling, czyli dodaj do produktu czy usługi jakąś historię, zbuduj z klientem relację. Niech ta reklama wygląda jak najzwyklejszy, najnormalniejszy post. Kolejną sprawą jest grupa docelowa. Nie wykupuj reklamy „dla każdego”, bo to bez sensu. 

Prowadzisz szkołę jazdy? Celuj w osoby po 17 roku życia. Po co reklamować kurs prawa jazdy osobom po 40 roku życia, które już mają licencję? Tak samo zajmujesz się marketingiem internetowym? Celuj w przedsiębiorców, najlepiej jednoosobowe działalności, po co Twoja reklama ma się wyświetlać dzieciom czy osobom na etacie, których to nie interesuje. Odpowiednie dobranie grupy docelowej to pierwszy klucz do sukcesu reklamy, który składa się z dwóch zamków. Drugim kluczem jest odpowiednio dobrana, krótka i treściwa reklama, która pokaże atuty Twoich produktów i usług.


Google to jedna z najlepszych platform do reklamowania Twojej firmy. Ma dużą bazę użytkowników i jest używany przez wiele osób na całym świecie. Aby założyć nową kampanię w Google, musisz założyć konto w Google Adwords. Do założenia konta w Google Adwords potrzebna będzie...
Jeżeli masz problem ze swoim telefonem komórkowym, tabletem lub też laptopem, to skorzystaj z usług przedsiębiorstwa o nazwie ForceGSM. Jest to firma której początek działalności sięga roku 2009, ponieważ wtedy powstał pierwszy jej oddział we Wrocławiu. Na dzień dzisiejszy posiada...
Współczesny świat stawia przed człowiekiem trudne wyzwania. Pogorszająca się sytuacja gospodarcza i życiowa ludzi, wynikająca z toczącej się wojny na Ukrainie i związana z ciągłym zagrożeniem epidemicznym, bardzo często rzutuje na zdrowie psychiczne. Wiele osób szuka profesjonalnej...



Dbanie o wizerunek firmy to rzecz niezbędna. Nie wystarczy nawiązać współpracę z klientami czy tylko ich zainteresować ofertą. Ważne, by...
Firma P.G. Group jest jednym z największych sprzedawców pokryć dachowych i elewacyjnych na rynku dolnośląskim. Posiada w ofercie różnorodne...
Kancelaria prawna we Wrocławiu to miejsce, w którym można rozwiązać szereg problemów natury prawnej. Zatrudnieni tam specjaliści obsługują...